Aktualności ze świata nauki

Raport DB II edycja

Szanowni Państwo!

Uprzejmie informujemy, że został uruchomiony elektroniczny formularz RAPORTU z realizacji Programu wsparcia finansowego służącego rozwojowi Doświadczonego Badacza (II edycja konkursowa)


Formularze RAPORTU dostępny jest w systemie e-naukowiec (https://enaukowiec.gumed.edu.pl/panel/admin/documents).

Wypełniony, wydrukowany i podpisany 1 egz. raportu wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać do Biura ds. Nauki w terminie do 5 kwietnia 2024 (piątek)

 

Rozliczeniem ostatecznym, zgodnie z Regulaminem Programu jest złożenie wniosku grantowego do instytucji zewnętrznej finansującej badania  i/lub opublikowanie wyników badań w czasopiśmie z pierwszego kwartylu wskaźnika IF nie później niż w terminie do 6 miesięcy od zakończenia projektu.

 

Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, kierownicy jednostek, których pracownikom udzielono wsparcia finansowego w ramach Programu zobowiązani są do sprawowania kontroli nad realizacją przedsięwzięcia będącego przedmiotem finansowania. Przechowywania kopii raportów oraz pełnej dokumentacji potwierdzającej podane informacje spoczywa na laureatach realizujących projekty.

Wszelkie pytania merytoryczne dotyczące wypełniania formularza proszę uzgadniać z Biurem ds. Nauki pod nr tel. 11-58 lub 11-59, natomiast wszelkie uwagi i spostrzeżenia dotyczące technicznych aspektów działania elektronicznego formularza proszę zgłaszać do Działu Infrastruktury IT pod nr tel. 17-05 lub 17-08.

 

Z poważaniem,

prof. dr hab. Michał Markuszewski

prorektor ds. nauki

Raporty ST za rok 2023

Szanowni Państwo!

Uprzejmie informujemy, że został uruchomiony elektroniczny formularz RAPORTU z realizacji tematów zadań badawczych statutowych realizowanych w ramach utrzymania potencjału badawczego ze środków otrzymanych z subwencji za rok 2023. 

Tematy zadań badawczych mogą być kontynuowane lub modyfikowane w roku 2024 z koniecznością wykorzystania wszystkich przyznanych środków w roku ich przyznania. Chęć modyfikacji tematu należy umieścić w raporcie za rok 2023 wraz z opisem wprowadzanych zmian.

Jeżeli zaistnieje potrzeba całkowitej zmiany tematu zadania badawczego statutowego to do Państwa dyspozycji zostaje uruchomiony również WNIOSEK o przyznanie subwencji na zadanie badawcze realizowane w ramach utrzymania potencjału badawczego jednostki na rok 2024.


Formularze WNIOSKU oraz RAPORTU dostępne są w systemie e-naukowiec (https://enaukowiec.gumed.edu.pl/panel/admin/documents).

Ostateczny termin składania RAPORTÓW za 2023 rok/lub WNIOSKÓW na rok 2024 mija 15 marca 2024 (piątek).

Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, kierownicy zobowiązani są do przechowywania kopii raportów oraz pełnej dokumentacji potwierdzającej podane informacje. Dokumenty te należy przedstawić na każde żądanie organów kontrolujących działalność statutową jednostki.

 Wszelkie pytania merytoryczne dotyczące wypełniania formularza proszę uzgadniać z Biurem ds. Nauki pod nr tel. 11-58 lub 11-59, natomiast wszelkie uwagi i spostrzeżenia dotyczące technicznych aspektów działania elektronicznego formularza proszę zgłaszać do Działu Infrastruktury IT pod nr tel. 17-05 lub 17-08.

 

Z poważaniem,

prof. dr hab. Michał Markuszewski

prorektor ds. nauki

Raporty za rok 2022

Szanowni Państwo!

Uprzejmie informujemy, że został uruchomiony elektroniczny formularz RAPORTU z realizacji tematów zadań badawczych statutowych realizowanych w ramach utrzymania potencjału badawczego ze środków otrzymanych z subwencji za rok 2022. 

Tematy zadań badawczych mogą być kontynuowane lub modyfikowane w roku 2023 z koniecznością wykorzystania wszystkich przyznanych środków w roku ich przyznania. Chęć modyfikacji tematu należy umieścić w raporcie za rok 2022 wraz z opisem wprowadzanych zmian.

Jeżeli zaistnieje potrzeba całkowitej zmiany tematu zadania badawczego statutowego to do Państwa dyspozycji zostaje uruchomiony również WNIOSEK o przyznanie subwencji na zadanie badawcze realizowane w ramach utrzymania potencjału badawczego jednostki na rok 2023.


Formularze WNIOSKU oraz RAPORTU dostępne są w systemie

e-naukowiec (https://enaukowiec.gumed.edu.pl/panel/admin/documents).

Ostateczny termin składania RAPORTÓW za 2022 rok/lub WNIOSKÓW na rok 2023 mija 10 marca 2023 r. (piątek).

Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, kierownicy zobowiązani są do przechowywania kopii raportów oraz pełnej dokumentacji potwierdzającej podane informacje. Dokumenty te należy przedstawić na każde żądanie organów kontrolujących działalność statutową jednostki.

 Wszelkie pytania merytoryczne dotyczące wypełniania formularza proszę uzgadniać z Biurem ds. Nauki pod nr tel. 11-58 lub 11-59, natomiast wszelkie uwagi i spostrzeżenia dotyczące technicznych aspektów działania elektronicznego formularza proszę zgłaszać do Działu Infrastruktury IT pod nr tel. 17-05 lub 17-08.

 

Z poważaniem,

prof. dr hab. Michał Markuszewski

prorektor ds. nauki

Profesura NAWA – prestiżowy grant na badania wybitnych naukowców w Polsce

Szanowni Państwo,

Zapraszamy do wzięcia udziału w programie Profesura NAWA.

Celem programu jest wspieranie najwyższej jakości działalności naukowo-badawczej i dydaktycznej prowadzonej przez polskie jednostki akademickie i naukowe, poprzez włączenie w te działania zagranicznych naukowców światowej klasy z nauk:

·         przyrodniczych,

·         inżynieryjnych i technicznych,

·         medycznych i nauki o zdrowiu,

·         rolniczych.

Program stwarza możliwość zaproszenia do Polski wybitnych specjalistów z priorytetowych dla siebie obszarów tematycznych, którzy w znaczący sposób rozwiną badania naukowe o przełomowym charakterze, wzmocnią działalność dydaktyczną oraz wesprą badaczy w przygotowywaniu aplikacji o prestiżowe granty.

W ramach programu możliwe będzie zatrudnienie naukowców na okres 3-4 lat oraz stworzenie dla nich grupy projektowej.

Program przewiduje również możliwość uwzględnienia kosztów badań naukowych z zakresu badań podstawowych (tzw. Komponent badawczy) finansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki.

Wnioski można przesyłać w terminie do 30 kwietnia 2022r.

Więcej informacji na stronie projektu: https://nawa.gov.pl/naukowcy/profesura-goscinna-nawa

Wnioski na rok 2022 oraz raporty za 2021 r.

Szanowni Państwo!

 

Uprzejmie informujemy, że został uruchomiony elektroniczny formularz RAPORTU z realizacji tematów zadań badawczych statutowych realizowanych w ramach utrzymania potencjału badawczego ze środków otrzymanych z subwencji za rok 2021. 

Przypominamy, że realizacja tematów traktowana jest jako bezterminowa z możliwością ich modyfikacji na rok kolejny oraz koniecznością wykorzystania wszystkich przyznanych środków w roku ich przyznania.

Jeżeli zaistnieje potrzeba zmiany zupełnej tematu zadania badawczego statutowego do Państwa dyspozycji zostaje uruchomiony również WNIOSEK o przyznanie subwencji na zadanie badawcze realizowane w ramach utrzymania potencjału badawczego jednostki na rok 2022.


Formularze WNIOSKU oraz RAPORTU dostępne są w systemie

e-naukowiec (https://enaukowiec.gumed.edu.pl/panel/admin/documents).

Ostateczny termin składania RAPORTÓW za 2021 rok/lub WNIOSKÓW na rok 2022 mija 04 marca 2022 r. (piątek).

Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, kierownicy zobowiązani są do przechowywania kopii raportów oraz pełnej dokumentacji potwierdzającej podane informacje. Dokumenty te należy przedstawić na każde żądanie organów kontrolujących działalność statutową jednostki.

 Wszelkie pytania merytoryczne dotyczące wypełniania formularza proszę uzgadniać z Biurem ds. Nauki pod nr tel. 11-58 lub 11-59, natomiast wszelkie uwagi i spostrzeżenia dotyczące technicznych aspektów działania elektronicznego formularza proszę uzgadniać z Działem Systemów IT pod nr tel. 17-14 lub 17-08.

 

Z poważaniem,

prof. dr hab. Michał Markuszewski

prorektor ds. nauki

„Letnie Międzynarodowe Spotkanie Naukowe 2022”

Szanowni Państwo,
 
Uprzejmie informuję, iż MEiN otrzymało za pośrednictwem MSZ informację z Ambasady Republiki Peru w Warszawie o możliwości zgłaszania udziału w „Letnim Międzynarodowym Spotkaniu Naukowym 2022”, które odbędzie się w dniach 2 - 4 stycznia 2022 r.  Organizatorami wydarzenia, stanowiącego platformę zrzeszającą peruwiańskich i zagranicznych naukowców, są: Międzynarodowa Rada Naukowo-Technologiczna,  Ministerstwo Spraw Zagranicznych Peru, CONCYTEC, Uniwersytet Ricardo Palma oraz Krajowy Uniwersytet Inżynierii (UNI). Szczegółowe informacje dot. tego cyklicznego wydarzenia znajdują się na stornie https://eciperu.net/.

Organizatorzy zapraszają zagranicznych naukowców do przesyłania prac badawczych, które zostaną przedstawione podczas wydarzenia, w celu wymiany doświadczeń i wiedzy oraz nawiązania współpracy między instytucjami badawczymi w Peru i zagranicą. Nabór trwa do 30 listopada br.